Představte si svůj den, jak by vypadal, když byste nevyužili během dne ani jediný elektronický přístroj. Je možné takto žít v dnešní době? Většina z nás ráno zaklapne elektronický budík, či telefon. Poté si v kuchyni uvaří kávu za pomoci rychlovarné konvice, espresovače či sporáku a připraví si snídani ze surovin z lednice. Poté se přesune do práce (autem, autobusem, nebo vlakem), kde často pracuje celou dobu na počítači. Dopřeje si mezi tím několik šálků kafe či čaje a pokračuje cestou domů a přípravou večeře. Večer se sejde celá rodina u televize a možná před spaním si u lampičky něco přečtete. A co naše děti?
Dítě se narodí a je elektronikou obklopené už v postýlce. Kdy učit děti zacházet s elektronickými přístroji? Není to jednoduché. Každé dítě je jiné a každé je jinak rychlé. Zatímco sousedovic Anička umí pustit televizi už ve dvou letech a ve třech letech si sama uvaří čaj, vaše dítě může být i o několik let posunuté. Důležité je nic neuspěchat a sledovat vývoj dítěte. Až vám bude připadat dost dospělé na to, aby zvládlo první manipulaci s elektronikou tak směle do toho. Začněte samozřejmě jednoduššími věcmi, jako je puštění rádia, televize a podobně.
Telefon či tablet a dítě. Toť otázka, dát dítěti tablet či telefon, a kdy? Dnes není problém vidět ve městě dvouleté dítě v kočárku, jak hraje na inteligentním přístroji hru. Dítě ještě neumí ani pořádně mluvit, neumí chodit na nočník, samo se najíst a napít avšak už umí hrát hru na tabletu či telefonu. Je to opravdu dobře? S elektronikou v rukou dětí bych počkala aspoň do tří let, a i tehdy bych byla hodně opatrná. Je dokázáno, že tyto přístroje zpomalují řečový i motorický vývoj dětí, které jen sedí tupě u přístroje a nevšímají si světa. Svůj vlastní telefon by dítě mělo mít až v době, kdy se pohybuje samostatně třeba do školy a ze školy, pak má svoje opodstatnění.
Categories: Nezařazené